Saturday, February 27, 2010

Tak SeMua nya Sama


Nama sama tak semestinya hati pon sama.... Macam cite baru Fauziah Ghous dgn Yasmin Hani tu 'Dua Hati 1 Jiwa'.... Kembar lekat kat badan tp hati x sama beb.... So, x boleh la kate org tu sama je perangai dgn kwn dia..... even dorang tu brkawan baik. Cam peribahasa, sbb Nila setitik Habis susu sebelanga... Tp kekadang sbb Nila ni lah memusnahkan sebuah kumpulan... dia tak nak nmpak yang dia ni buruk dia spread kat org lain biar sama nmpak buruk mcm dia...

Macm gak Bwg Putih & Bwang Merah... dr kite kecik2... mmg dh di ajar yg putih ni baik, yg merah ni jahat... tp sakit hati bile tgok cerita yg org baik msti asyik nangis2... kene dera, hidup melarat... org jahat plak gelak2..., kaya pahtu nk ending baru mati xcident @ kene tangkap polis...

Biarlah... aku rasa aku x menggangu kehidupan org lain... Sapa nk jd bwg putih, bwg merah, Nila, Susu atau apa-apa pon...yg penting aku adalah aku... No-Lie (tiada pembohongan) wlu pon ada org yg kate, "nolie pon sama jugak!!..." yg penting nolie ni x buat apa2.... bukan nk kate aku ni baik... aku manusia yg serba kekurangan & naif... cuma yg salah ttp salah... yg betul ttp betul...

sambil layan Bagaikan Sumaiyah at tv3...... "Jalan kebenaran akan terbuka juga akhirnya.. yg bersalah ttp bersalah... melawan demi kebenaran...bukan menyerah kalah di awal peperangan..."kata shamsiah....

A happy ending of Shamsiah with her family....

No comments:

Post a Comment