Thursday, April 26, 2012

Menajamkan minda dengan berblogging


korang lak cemana??... per lak cara korang utk release tension ke.. menajamkan minda dan meluahkan apa yg tersirat dan tersurat?? Musim dan Zaman skrg nih kite boleh tengok semua luahkan perasaan kat Facebook! am i right??... Marah, geram..suka..duka.. semua nak di kongsi kat laman sosial tu. Tanpa kite perasan yang kadang2 luahan kite tu melukakan hati org lain. Apa yg penting kite dapat luahkan!... Perasaan org lain kite tolak ketepi... ayat kureng asem skrg ni yg budak2 muda mudi gune "Ada aku Kesah??" betulkan?? it happen!

Yang dah berumahtangga plak siap update kisah rumahtangga dorang! termasuk la aku.. tp be rational la kan apa yg nk ditulis tuh.. tak kan la nak update kisah2 yang x sepatutnye. Tak kan lah rahsia umah tangga pon nak share...wlu sharing is caring! klu setakat update wat surprise bufday hubby, pi mkn ngan husben & anak2, pi kenduri ngan husben & anak2.. tak kan la tak bleh kan... ni klu nk update gaduh ngan husben la, husben pukul la.. apa la.. x bek la kan...

Xpon marah kat seseorang dok maki hamon dia kat laman sosial tu... yg ni aku x penah buat.. cuma baru2 ni aku ada la update something kat wall aku.. konon nya kata2 hikmah la kan... mmg niat nk tuju kat seseorang luar daerah selangor, last2 ada plak yg terasa dok copy my words and describe it!... sorry laa.. kalau ada yg terasa cilinyer.. sbb mmg xder niat pon nk bom dia.. tah bom sesat la tue... ahaksss...!!

So, berhati2 dalam mengeluarkan tiap kata2, dan tulisan. Nanti bakal ada yg terluka tanpa kite sedari... (sekadar mengigati diri sendiri)...

Moga kite lebih kaya dan berjaya!!!


Mari Mengundi...!!



huhu... Tahun ni tahun mengundi.. Korang dah daftar lom??.. msti ada yg tak daftar lagi nih.. heh.. cakap org!.. aku dah daftar since 2004 tapi kan xpenah sekali pon pi mengundi.. hihi.. Yer arr.. husben mengundi kat sini.. pastu xkan nak balik johor lak.. Tp dorang kate klu dok jejauh balik mengundi dapat duit.. yeerr ker???... Pastu tahun yg dulu aku tgh dlm pantang.. tu yg x pi mengundi..

Ni pon jalan memana bendera bulan ngan dacing berkibar2 kat tepi2 jalan.. Kakak pon ada tnye.. banyak nyer bendera buu... kakak nak satu bleh?? hahaha.. x blehh.. nnti polis tangkap! boleh gitue aku jawab! hahahah...

Tahun nih ingat kalau hari mengundi tu hari cuti.. nak gak ajak husben runner balik jap.. semata2 nak menyahut seruan kerajaan.. Undi anda penentu masa depan negara! gituee....

Jom jom.. pi balik mengundii...!!!


Happy!! by Mocca


Life is Just a Bowl of Cherries,
Sometimes It's afraid Filled with Worries
Don't be afraid, When Things Go Wrong, Just be Strong.

When Thing Seems up in the Air,
And Everything is so Unfair,
And You Stumble and Fall
Just Pick Yourself up and Sing

If One Day You Lose Your Way,
Just Remember One Thing, My Friend.
When You're Under a Cloud
Just Visit Music and Sing

If One Day You Lose Your Way,
Just Remember that I'm Here to Stay.
Don't You Give up, Keep Your Chin up,
And Be Happy!

Wednesday, April 25, 2012

Wawa Zainal Sebagai Duta Baru LIPICE


Facebook Wawa Zainal, Fanpage Wawa Zainal, Gambar Seksi Wawa Zainal, Gambar Terbaru Wawa Zainal, Gambar Wawa Zainal, Gossip Cinta Wawa Zainal, Gossip Terbaru, Gossip Wawa Zainal, Kekasih Wawa Zainal, Kontroversi Wawa Zainal, Lipice, Lipice Malaysia, Lisa Surihani, MIG, Siapa Wawa Zainal?, TVC Lipice Wawa Zainal, Twitter Wawa Zainal, Wawa Zainal, Wawa Zainal Duta Lipice, Youtube Wawa Zainal

Oh ya, Wawa Zainal siapa tidak kenal kan? Pelakon untuk drama Bunga – Bunga Syurga di Slot Zehra TV3 yang sedang panas penyiarannya sekarang. Melihat kepada potensi dan bakat Wawa Zainal, gadis yang berusia 20 tahun ini, jenama pelembap bibir terkenal, LIPICE, memilih Wawa Zainal sebagai duta rangkaian produk mereka menggantikan Lisa Surihani.

“Pemilihan Wawa Zainal sebagai duta Lipice adalah berdasarkan personaliti beliau yang menarik.” ujar Lim Mei Yuan.

Lagi, bercakap mengenai wajah Wawa Zainal, semestinya gadis ini menjadi igauan ramai lelaki kacak bukan? Semoga selepas ini nama Wawa Zainal akan bertambah popular. Lagi gambar, baca artikel penuh. Gambar kredit sepenuhnya Facebook MIG Online.

sumber : peticinta.com

Nora Danish Doakan Kebahagian Fasha Sandha Dan Jejai


Fasha Sandha, Gambar Nikah Fasha Sandha, Nora Danish, Jejai, GUA, Majlis Pernikahan Fasha Sandha, Gambar Seksi Nora Danish

Nora Danish doakan kebahagian Fasha Sandha dan Jejai sedangkan tanggal 29 April 2012 Fasha Sandha dan Jejai kahwin di Bali? Majlis pernikahan Fasha dan Jejai di suatu tempat yang dirahsiakan. Nora Danish selaku bekas isteri Jejai doakan kebahagian mereke berdua bersama dan apakah perasaan Nora Danish? Nora Danish yang ditemui oleh wartawan GUA mengesahkan beliau tidak hadir ke majlis perkahwinan bekas suaminya dan mengakui yang beliau tidak menerima kad jemputan serta bakal menunaikan umrah ketika majlis itu berlangsung.

Walaupun tidak dapat kad jemputan dan bakal menunaikan umrah, Nora Danish tetap mendoakan majlis tersebut dinikmati keindahan bersama oleh pengantin ;

“Nora tak dapat kad jemputan, tapi mungkin kerana mereka tahu Nora nak pergi ke umrah agaknya. Nora akan berangkat ke Mekah pada pagi Jumaat ini dan bakal berada di sana selama 13 hari,” ujar Nora Danish

“Bagi Nora, tak ada isu pun mereka tak menjemput Nora. Malah, Nora rasa lebih baik Nora tak ke majlis itu pun sebab nanti jika Nora pergi, takut akan jadi bahan cerita dan tajuk lain pula. Bagi Nora, biarlah mereka menikmati keindahan majlis itu bersama.”

Apabila Nora diajukan soalan tentang anaknya Putera Rayqal Ramli akan hadir bersama di majlis tersebut dan boleh menerima Fasha Sandha sebagai ibunya , ini kata beliau ;

“Saya tak tahu anak akan pergi atau tidak, terpulang, sebab bila saya pergi umrah, anak saya akan berada di bawah jagaan keluarga Jejai.

“Mengenai hubungan Fasha dengan anak saya pula, biarlah dia menggelarkan dirinya ‘aunty’ saja kerana bagi saya, ibu biarlah seorang.”

Dan Nora Danish memberikan ucapan selamat pengantin baru kepada Fasha Sandha dan Jejai. Sempat juga membuat sedikit lawak ;

“Nora ingin mengucapkan Selamat Pengantin Baru kepada Fasha, tapi Jejai tak berapa nak barulah. Setelah apa yang terjadi selama ini, akhirnya jodoh mereka tak ke mana. Nora harap perkahwinan mereka akan kekal hingga ke akhir hayat.”

Saya respek sama itu Nora Danish, sentiasa berlapang dada dan menerima segalanya. Kematangan Nora Danish menjawab soalan – soalan yang diajukan memang terserlah.

copy from : http://busuk.org/ping/view/139903 (tqvm)

Tuesday, April 24, 2012

Kereta Mewah Milik Aaron Aziz & Zizan


diyana halik, kereta mewah selebriti, kereta aaron aziz, kereta zizan, GTR 35, M7 Dragon Edition, Mitsubishi Evolution 10, kereta mewah aaron aziz dan zizan

Gambar ini akan menjelaskan kepada anda betapa WOW kereta mewah milik Aaron Aziz & Zizan iaitu GTR & Evo 10 versi M7! Rezeki tuan punya badan setelah mencipta nama di Anugerah Bintang Paling Popular Berita Harian 2011. Boleh dikatakan kereta mewah milik artis popular ini memang sempoi habis.

“Jeles” kot tengok Aaron Aziz dan Zizan miliki kereta mewah ni. Apa tidaknya, seorang miliki Mitsubishi Evolution 10 versi M7 dan seorang lagi miliki M7 Japan GTR R600, M7 Dragon Editon.

Nama pun kereta mewah ni, amboi tergeliat lidah nak menyebut ni haa, tapi apa – apa pun jom tengok kereta mewah milik 2 orang artis terkenal ini! Chekidout~

diyana halik, kereta mewah selebriti, kereta aaron aziz, kereta zizan, GTR 35, M7 Dragon Edition, Mitsubishi Evolution 10, kereta mewah aaron aziz dan zizan

diyana halik, kereta mewah selebriti, kereta aaron aziz, kereta zizan, GTR 35, M7 Dragon Edition, Mitsubishi Evolution 10, kereta mewah aaron aziz dan zizan

diyana halik, kereta mewah selebriti, kereta aaron aziz, kereta zizan, GTR 35, M7 Dragon Edition, Mitsubishi Evolution 10, kereta mewah aaron aziz dan zizan

diyana halik, kereta mewah selebriti, kereta aaron aziz, kereta zizan, GTR 35, M7 Dragon Edition, Mitsubishi Evolution 10, kereta mewah aaron aziz dan zizan

diyana halik, kereta mewah selebriti, kereta aaron aziz, kereta zizan, GTR 35, M7 Dragon Edition, Mitsubishi Evolution 10, kereta mewah aaron aziz dan zizan

diyana halik, kereta mewah selebriti, kereta aaron aziz, kereta zizan, GTR 35, M7 Dragon Edition, Mitsubishi Evolution 10, kereta mewah aaron aziz dan zizan

sumber : peticinta.com

Jawatan Kosong NIOSH


1. EXECUTIVE , Southern Regional Office(NIOSH Melaka)

- Possess Degree in any related field
- Possess knowledge in the field of Occupational Safety and Health is an advantage
- Possess good communication and consultancy skills
- Possess valid driving license
- Possess at least a year of working experience in the related field

Closing Date : 30/04/2012

2. TEMPORARY CLERK , Southern Regional Office(NIOSH Johor )

- Possess Diploma in any related field
- Possess good communication and consultancy skills
- Possess valid driving license
- Possess at least a year of working experience in the related field

Closing Date : 30/04/2012

Interested candidates are invited to submit resume with expected salary to :

Human Resource Division

NIOSH

Lot 1, Jalan 15/1, Section 15, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor

Tel : 03-8769 2149

Email: hrd@niosh.com.my


Monday, April 23, 2012

Lirik Lagu Beginilah Caranya - Shaheizy Sam & Yana Samsudin



Aku tak bisa mengatakan perkataan
Kelu lidah bila berdepan kamu
Percaya pada naluri hatiku
Yang nyata sudah ada depan mata

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

Tapi aku masih belum mengenalmu
Untuk menikmati rasa sebenar-benar cinta

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Aku tahu dimana nak cari cintamu
Disini tak mungkin mengalah
Dengan apa yang mendatang

Yang ku tahu ku cuba terbaik untukmu
Yang indah jadikan kenangan
Yang duka perbetulkan

Ini caranya bagi diriku
Caranya bagi diriku

Lirik Lagu Cinta Bersatu


Di matamu ku berharga
Kau perlakukan aku
Lebih dari mencintai dirimu

Di dekatmu ku merasa
Bahagianya aku
Dapat ruang cintamu

Hanya kamu saja
Yang mampu begitu
Tulus
Mengerti aku

Kau sempurna bagiku
Tak kurang sesuatu
Kau terima apa adaku

Ku sempurna bagimu
Tak kurang sesuatu
Cinta bersatu

Gayamu
Sifatmu
Cara mencintaiku
Yang membuatku diriku jatuh cinta padamu

7 Petala Cinta

7 Petala Cinta
Pengarah : Azhari Mohd Zain
Syarikat Penerbit : Metrowealth Movies Production Sdn. Bhd.
Genre : Cinta
Tarikh Tayangan : 15 Mac 2012
PELAKON: Aeril Zafrel, Diana Amir, Fizo Omar



SINOPSIS 7 PETALA CINTA

Kisah mengenai cinta sesama manusia, cinta diantara seorang lelaki dan perempuan, cinta diantara seorang Islam dengan agamanya, cinta diantara seorang ayah dan anaknya, cinta diantara guru dan pelajarnya. Sebuah filem mengenai 7 PETALA CINTA.

ATTAR, seorang yang berada dalam kejahilan sehinggalah bertemu dengan ABY IKHWAN, seorang guru di Madrasah Qalbun Salim yang telah mengajar Attar mengenai Islam. Dalam diam, Attar menyimpan perasaaan terhadap SAIDATUL NAFISA namun dia redha apabila Saidatul Nafisa bertunang dengan HAMKA.

Saidatul Nafisa dan Hamka disatukan didalam satu ikatan pertunangan dan akan dikahwinkan sebaik sahaja Hamka pulang daripada menuntut ilmu di Tanah Arab. Ditakdirkan, malapetaka berlaku dan Hamka dikatakan telah meninggal dunia. Saidatul Nafisa meneruskan hidupnya dengan tabah namun Aby Ikhwan, ayah kepada Saidatul Nafisa mahu anaknya itu cepat – cepat mendirikan rumah tangga supaya sinar kebahagian dapat kembali kepada Saidatul Nafisa. HILMA AQILA, adik kepada Hamka juga menuntut di tempat yang sama dengan Saidatul Nafisa.

Hubungan diantara Hilma Aqila dan Saidatul Nafisa seperti adik beradik. Semenjak kematian Hamka, keluarga Saidatul Nafisa menjaga Hilma Aqila seperti anak sendiri. NIDA, seorang wanita yang dipaksa menjadi pelacur oleh ahli keluarganya sendiri telah bertemu dengan Attar dan terdetik rasa suka di hati Nida. Attar cuba untuk membawa Nida kembali ke jalan yang benar, namun Nida mempunyai niat lain terhadap Attar.

Ditakdirkan, jodoh Saidatul Nafisa adalah dengan Attar namun pelbagai halangan datang menghalang hubungan mereka. Dapatkah Saidatul Nafisa dan Attar bersatu? Apakah niat Nida?

SUMBER ARTICLE DAN ARTICLE PENUH: /7-petala-cinta.html#ixzz1sqBrCgxc

Sunday, April 22, 2012

Shahrizal Jaszle Sudah Ada Pengganti Mira Liyana?

Pelakon kacak yang membintangi drama 3 Janji, Shahrizal Jaszle sudah ada pengganti Mira Liyana?? Ok lah dari sumber menyatakan , baru baru ini hubungan Shahrizal dengan kekasihnya, Mira Liyana telah putus. Sumber mengatakan lagi, Mira mendakwa ada orang ketiga dalam perhubungan dia bersama Shahrizal sebaliknya Shahrizal mendakwa ianya putus disebabkan tohmahan seseorang? Huh.

Apa – apa pun, gambar dibawah menjelaskan Shahrizal begitu intim dengan gadis comel ini. Bagus lah gitu..hehe. Masih belum diketahui siapa gerangan si gadis molek ini tapi kalaulah ini betul betul gadis idaman a.k.a teman wanita terbaru Shahrizal. Tahniah!

Kredit sepenuhnya gambar Shahrizal dengan pengganti Mira Liyana, iaitu blog hiburan terkenal Malaysia, BeatifulNara

mira liyana, shahrizal, 3 janji, pengganti mira liyana, kekasih shahrizal

mira liyana, shahrizal, 3 janji, pengganti mira liyana, kekasih shahrizal

mira liyana, shahrizal, 3 janji, pengganti mira liyana, kekasih shahrizal

mira liyana, shahrizal, 3 janji, pengganti mira liyana, kekasih shahrizal, shahrizal jaszle

Comel kan? Serasi bersama..

Lirik Lagu Penerang Hati – Sixth Sense dan Saujana

saujana%252520dan%2525206ixth%252520sense (LIRIK) Lagu Penerang Hati   Sixth Sense Feat. Saujana



Mencinta Mu terangkan jiwaku
Merindu Mu hatiku selalu

Hanya diri Mu satu cintaku

Tak akan mampu ku jauh dari Mu
Satu nafas ku harap Kau ada
Hanya pada Mu Tuhan ku rayu
Chorus

Ku akan mencinta Mu
Selalu merindu Mu seluruh jiwaku
Kau terangi aku

Engkau penjaga hatiku
Pendamping jiwaku
Cerahkan cintaku
Cinta yang abadi

Jangan pernah kau menjauh

Ulang Chorus 2x

Friday, April 20, 2012

Hubby Bufdayz


anak abah : to check the Quality of Abah's bufday Cakes!


Hoyeyyy.... Its my Hubby Bufday... Plan with Mak Cha, Acu Mox, My Mother in Law, Acu & Acik.. Thanks to All...!!! En Suami kelihatan surprise la gak bile ramai yg dtg to celebrating his bufday...!!!

Thanks to Cik Dah's and Family for Coming... walaupun sbnarnye nak ke seremban.. Tp dtg dulu utk memeriahkan majlis yg x seberapa nih... :)

Thursday, April 19, 2012

Lirik anak by Freddy Aguilar

Semasa engkau dilahirkan
Kau pun sudah satu impian
Impian nyata kurnia Illahi

Engkau anak istimewa
Kebahagian ibu ayah
Bila menangis dan juga tertawa

Hai anak kau tak mengerti
Betapa mulia pengorbanan mereka
Memberikan kasih-sayang
Agar dapat menikmati dunia

Masa silih berganti
Kau membesar tak dikenali
Cepat sungguh kau pandai bicara

Apa yang telah terjadi
Pada mereka kau derhaka
Mengapa begitu apakah salahnya

Hai anak kau tak mengerti
Betapa mulia pengorbanan mereka
Memberikan kasih-sayang
Agar dapat menikmati dunia

Kini kau telah tersesat
Hilang diri dan pedoman
Tak seorang pun mengambil peduli

Dan kini engkau menangis
Ibu ayah menghampiri
Walau engkau telah terpesong jauh

Hai anak kau tak mengerti
Betapa mulia pengorbanan mereka
Memberikan kasih-sayang
Agar dapat menikmati dunia

Hai anak kau tak mengerti
Betapa mulia pengorbanan mereka
Memberikan kasih-sayang
Agar dapat menikmati dunia

Wednesday, April 18, 2012

Hukum Runtuh Rumahtangga Org Lain

Dari Abî Hurairah –radhiyallâhu ‘anhu- ia berkata: “Rasulullâh – shallallâhu ‘alaihi wa sallam – bersabda: ‘Siapa menipu dan merusak (hubungan) seorang hamba sahaya dari tuannya, maka ia bukanlah bagian dari kami, dan siapa yang merusak (hubungan) seorang wanita dari suaminya, maka ia bukanlah dari kami’”. [Hadîts shahîh diriwayatkan oleh Ahmad, Al-Bazzâr, Ibn Hibbân, Al-Nasâ-î dalam al-Kubrâ dan Al-Baihaqî].

cth : Mengganggu seorang wanita yang berstatus istri bagi seorang lelaki, sehingga hubungan di antara suami istri itu menjadi rusak, lalu sang istri itu meminta cerai dari suaminya, atau sang suami menceraikan istrinya.

Teks Hadîts:

Rasulullâh –shallallâhu ‘alaihi wa sallam – bersabda:

عَنْ أَبِيْ هُرَيْرَةَ – رَضِيَ اللهُ عَنْهُ – قَالَ: قَالَ رَسُوْلُ اللهِ – صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ -: (( مَنْ خَبَّبَ عَبْدًا عَلَى أَهْلِهِ فَلَيْسَ مِنَّا، وَمَنْ أَفْسَدَ اِمْرَأَةً عَلَى زَوْجِهَا فَلَيْسَ مِنَّا )) [حديث صحيح رواه أحمد والبزار وابن حبان والنسائي في الكبرى والبيهقي]

Takhrîj Hadîts

Hadîts ini diriwayatkan oleh Imam Ahmad dalam Al-Musnad [juz 2, hal. 397]

sumber : http://bluejundi.wordpress.com/2010/07/22/hukum-islam-merusak-rumah-tangga-orang-lain/

Gangguan orang ketiga

Berdosa jalin hubungan dengan individu yang sudah berumah tangga, apatah lagi menyebabkan berlaku perceraian

Kajian Lembaga Penduduk dan Pembangunan Keluarga Negara (LPPKN) pada 2004 mendapati antara punca utama perceraian hari ini ialah suami curang atau isteri enggan dimadukan membabitkan 12 peratus, selain sikap suami yang tidak bertanggungjawab dengan 11.5 peratus.

Hakikatnya, keruntuhan hidup pasangan suami isteri sehingga berlaku perceraian sering dikaitkan dengan kemunculan orang ketiga, sama ada campur tangan keluarga atau pasangan menjalin hubungan dengan individu lain.

Mengulas isu orang ketiga ini, pakar motivasi terkenal, Wan Akashah Wan Abdul Hamid, berkata, individu yang berniat untuk meruntuhkan rumah tangga orang lain adalah melakukan dosa, malah menjalin hubungan dengan suami atau isteri orang juga haram hukumnya.

Ini termasuk mengirim khidmat sistem pesanan ringkas (SMS) atau mengadakan pertemuan dengan seseorang yang sudah mendirikan rumah tangga.

“Menjalin hubungan dengan suami atau isteri orang haram hukumnya kerana pujuk rayu dalam perhubungan itu punca kepada kejahatan sebab Allah sudah mengatakan jangan hampiri zina.

“Jika wanita mengetahui lelaki yang didampingi itu adalah suami orang, tetapi tetap meneruskan perhubungan berkenaan, ia membuktikan wanita terbabit memiliki iman yang lemah dan hati yang keras,” katanya ketika dihubungi, baru-baru ini.

Wan Akashah berkata, berdasarkan pengalaman, punca utama kepada permasalahan yang berlaku dalam rumah tangga biasanya disebabkan lelaki yang menjerumuskan diri mereka dalam hubungan terlarang seperti itu.

Katanya, kepercayaan isteri terhadap suami yang keluar rumah untuk mencari rezeki dikhianati apabila suami menggunakan kesempatan berada jauh daripada isteri untuk bersama wanita lain.

“Suami yang berlaku curang sebenarnya sudah melanggar amanah Allah kerana isteri adalah amanah yang diberi kepada mereka untuk dijaga sebaiknya.

“Malah, jika hati isteri disakiti, dikecewakan, dianiaya atau isteri berasa kecil hati sekalipun, itu adalah satu penganiayaan dilakukan suami yang termasuk dalam pengabaian nafkah batin,” katanya.

Katanya, isteri yang tidak mampu menangani masalah seumpama itu diharuskan untuk menuntut cerai daripada suami sama ada melalui cerai taklik, fasakh atau khuluk.

“Banyak kes membabitkan orang ketiga ini berlaku dan haram hukumnya jika orang ketiga ini merampas hak wanita lain dan memisahkan hubungan antara suami dan isteri serta ayah dan anak-anak.

“Sebenarnya, lagi terkenal seseorang individu itu, lagi besar ujian yang dihadapinya dan ianya perlu dilalui dengan penuh kesabaran.

“Untuk melepasi ujian yang mencabar hingga boleh menjejaskan nama baik, kita perlu menjaga hubungan dengan Allah dan kecuaian dalam hal penting itu menjadi punca berlaku perkara tidak diingini,” katanya.

Paling penting, katanya, pasangan yang berhadapan dengan masalah orang ketiga perlu bermuhasabah diri, mencari kesilapan dan memperbaikinya.

“Selepas itu, perlu menjauhkan diri daripada orang ketiga ini dan tidak boleh menjadikannya sebagai kawan sekalipun kerana jika niat baik, ia tetap menimbulkan fitnah. Kena tutup buku dan jangan buka ruang langsung kepada orang ketiga ini,” katanya.

Penceramah agama, Datuk Siti Nor Bahyah Mahamood, pula berkata Islam sudah menetapkan peraturan berhubung pergaulan antara lelaki dan wanita.

“Kita perlu tahu tanggungjawab dan pandai mengawal diri kerana jika dalam hati ada perasaan terhadap orang lain, ia sangat berbahaya.

“Bagi pasangan yang diganggu orang ketiga, mereka perlu berbincang untuk mengatasi masalah itu bagi mengelak perceraian dan untuk orang ketiga pula, dinasihatkan supaya tidak membina rumah tangga atas kehancuran hati wanita lain.

“Jika orang ketiga itu sudah berkahwin dengan lelaki berkenaan, dia perlu memahami hati isteri pertama yang rela berkorban untuk menerima kehadirannya kerana ia bukan satu keputusan yang mudah,” katanya.

Hakikatnya, impian setiap pasangan yang mendirikan rumah tangga mahu bahtera yang dilayari itu kekal sehingga ke akhir hayat, tetapi ada di antaranya yang rebah di pertengahan jalan. Cabaran kehidupan berumahtangga diumpamakan seperti membina rumah di tepian pantai, yang akan dipukul gelora tanpa mengira masa dan hanya mereka yang kental saja mampu mendepani cabaran itu.


Oleh Sariha Mohd Ali


Rahsia Doa Pengasih. Keterangan lanjut, sila klik sini.


Rahsia Kecurangan Pasangan. Keterangan lanjut, sila klik sini.

sumber : http://intim.wordpress.com/2009/06/05/gangguan-orang-ketiga/

Suri Cruise: Six Years of Style


In honor of Suri Cruise's 6th birthday on April 18, here's a look back at the little fashion plate's most memorable outfits.


Suri Cruise: Six Years of Style >>
copy from:
http://omg.yahoo.com/photos/suri-s-stylish-looks-slideshow/suri-cruise-photo-1334686521.html